Σύστημα Μέτρησης Ποιότητας

Τα ΕΛΤΑ διαθέτουν Σύστημα Μέτρησης Ποιότητας της ταχύτητας διακίνησης της αλληλογραφίας σ’ όλη την Επικράτεια, αλλά και της αλληλογραφίας που προέρχεται από ή προορίζεται στο Εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια, οι μετρούμενοι Δείκτες Ποιότητας καταγράφουν ανοδική πορεία, επιτυγχάνοντας κάθε είδους στόχο που έχει τεθεί, είτε από τη Ρυθμιστική Αρχή (ΕΕΤΤ), είτε επιχειρησιακά. 

Περιγραφή Συστήματος Μέτρησης Ποιότητας

Το Σύστημα Μέτρησης της αλληλογραφίας εσωτερικού Α’ προτεραιότητας GREX (GReece EXternal Quality of Service Measurement System) είναι σχεδιασμένο και λειτουργεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 13850:2002: «Ταχυδρομικές υπηρεσίες – Ποιότητα υπηρεσιών – Μέτρηση του χρόνου που μεσολαβεί μεταξύ παραλαβής και παράδοσης της αλληλογραφίας προτεραιότητας και πρώτης κλάσης», όπως αυτό ισχύει σήμερα.

Σκοπός του Συστήματος είναι η μέτρηση του χρόνου διακίνησης της αλληλογραφίας εσωτερικού Α’ προτεραιότητας και περιλαμβάνει την κατάθεση διαγνωστικών επιστολών ελέγχου (με τη χρήση μικροτσίπ) στην εσωτερική ταχυδρομική κίνηση, την παρακολούθηση αυτών σε όλες τις παραγωγικές φάσεις και την επεξεργασία των πληροφοριών που προκύπτουν, με στόχο τον εντοπισμό των προβλημάτων και την άμεση βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας. 

Για την παρακολούθηση, τον έλεγχο και κυρίως την βελτιστοποίηση των διαδικασιών της παραγωγικής αλυσίδας (Περισυλλογή, Διαβιβάσεις, Διαλογή, Διανομή), τα ΕΛΤΑ έχουν επενδύσει σε Διαγνωστικό Εξοπλισμό και Λογισμικό Τεχνολογίας RFID, που χρησιμοποιείται αντίστοιχα στους μεγαλύτερους ταχυδρομικούς οργανισμούς παγκοσμίως. Το διαγνωστικό αυτό σύστημα, λειτουργεί από το 2006 και έκτοτε διαρκώς αναβαθμίζεται και επεκτείνεται. 

Οι παραπάνω μετρήσεις ποιότητας διενεργούνται από ανεξάρτητο φορέα πιστοποιημένο κατά ISO 9001:2008 στο πεδίο της «εγκατάστασης και λειτουργίας συστήματος μέτρησης της ποιότητας ταχυδρομικών υπηρεσιών». 

Επιπλέον, τα ΕΛΤΑ συμμετέχουν στις μετρήσεις Ποιότητας του Διεθνούς Οργανισμού Ταχυδρομείων IPC (International Postal Corporation) και της Διεθνούς Ταχυδρομικής Ένωσης UPU (Universal Postal Union) και συγκεκριμένα στα Συστήματα Μέτρησης Ποιότητας της Διεθνούς Αλληλογραφίας Α’ Προτεραιότητας (UNEX & QLMS), αντίστοιχα του συστήματος GREX σε διεθνή κλίμακα. Οι μετρήσεις πραγματοποιούνται από ανεξάρτητες πιστοποιημένες εταιρείες για λογαριασμό της IPC και της UPU και παρέχονται δείκτες ποιότητας της αλληλογραφίας που προέρχεται από ή προορίζεται στο Εξωτερικό.

Αποτελέσματα μετρήσεων Ποιότητας 

Η προσήλωση στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών είχε ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των υψηλών επιπέδων ποιότητας το 2015, με επίτευξη των στόχων ποιότητας του χρόνου διακίνησης της Αλληλογραφίας Εσωτερικού Α’ Προτεραιότητας, όπως έχουν τεθεί σύμφωνα με την 72142/1663/04-12-2014 Υπουργική Απόφαση. 

  • Ο Δείκτης Ταχύτητας Διακίνησης Αλληλογραφίας Α’ Προτεραιότητας Εσωτερικού (Χ+1), επίδοση δηλαδή της αλληλογραφίας την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημέρα κατάθεσης, ήταν 87,0% για το 2015, επιτυγχάνοντας το στόχο (87%). 
  • Ο Δείκτης Αξιοπιστίας Αλληλογραφίας Α’ Προτεραιότητας Εσωτερικού (Χ+3), επίδοση δηλαδή της αλληλογραφίας την τρίτη εργάσιμη ημέρα από την ημέρα κατάθεσης, ήταν 99,1% για το 2015, υπερβαίνοντας αρκετά το στόχο (98%). 

Για το Α’ Εξάμηνο 2016, οι δείκτες ταχύτητας και αξιοπιστίας διαμορφώθηκαν στα εξής επίπεδα:

  • Δείκτης Ταχύτητας Χ+1: 86,1%. Δείτε τη μηνιαία εξέλιξη του Δείκτη «Χ+1» στο συνημμένο Διάγραμμα «Χ+1».
  • Δείκτης Αξιοπιστίας Χ+3: 99,2%.  Δείτε τη μηνιαία εξέλιξη του Δείκτη «Χ+3» στο συνημμένο Διάγραμμα «Χ+3».

e-shop
εξυπηρέτηση 800 11 82 000
Android Play Store Apple App Store MS Windows Phone Store


facebook
Bookmark and Share