Όροι Χρήσης ΕΛΤΑ PostBox

Η παραλαβή των αντικειμένων ειδικής διαχείρισης από τα Ταχυδρομικά Καταστήματα γίνεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που αναφέρονται αναλυτικά στον Οδηγό Εκτέλεσης Ταχυδρομικού Έργου των Μονάδων Δικτύου Λιανικής.

Ο Αποστολέας έχει την επιμέλεια και την ευθύνη της ασφαλούς και ανθεκτικής συσκευασίας των αντικειμένων, ανάλογα με το περιεχόμενό τους. Εάν το περιεχόμενο των αντικειμένων κατά τη μεταφορά και διαχείρισή τους υποστεί ζημία, οφειλόμενη στη μη ασφαλή και ενδεδειγμένη συσκευασία τους, η Εταιρεία απαλλάσσεται από οποιαδήποτε υποχρέωση αποκατάστασης της ζημιάς αυτής. Επίσης, ο Αποστολέας εγγυάται ότι το αποστελλόμενο αντικείμενο έχει συσκευαστεί έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διεκπεραίωσή του.

Τα ΕΛΤΑ διατηρούν το δικαίωμα να μην επιδώσουν αντικείμενο μέσω PostBox, κατά την απόλυτη διακριτική τους ευχέρεια, μεταξύ άλλων αλλά όχι μόνο, σε περίπτωση που το αντικείμενο δεν φέρει την κατάλληλη συσκευασία ή η συσκευασία του έχει υποστεί φθορά. Ο πελάτης θα ενημερώνεται ότι το αντικείμενο δεν πληροί τις προϋποθέσεις επίδοσης από το PostBox στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί. Το αντικείμενο θα επιδίδεται από θυρίδα Ταχυδρομικού Καταστήματος, η οποία θα υποδειχθεί στον πελάτη.

Επιλέγοντας την επίδοση αντικειμένου σε PostBox ο πελάτης συναινεί ότι, με την επιφύλαξη οποιουδήποτε άλλου όρου των παρόντων Όρων Χρήσης της υπηρεσίας, δεν θα λαμβάνεται ή δεν απαιτείται η λήψη υπογραφής ως απόδειξη της επίδοσης. Η εισαγωγή του κωδικού αριθμού πρόσβασης θα αποτελεί απόδειξη της επίδοσης.

Η υπηρεσία αυτή στοχεύει και στους E-Shoppers και αφορά στην παραλαβή δεμάτων/αντικειμένων  ως πρόσθετη εναλλακτική στους τρόπους επίδοσης των βασικών υπηρεσιών επιστολικού και δεμάτων ΕΛΤΑ.

Η προσθήκη αυτού του νέου τρόπου επίδοσης έχει ως στόχο τη διευκόλυνση των πελατών και χρηστών του e-commerce.

Η παραλαβή αντικειμένων από ΕΛΤΑ PostBox θα μπορεί να γίνεται και πέραν της συνήθους λειτουργίας των καταστημάτων ΕΛΤΑ, όπως Κυριακές, αργίες, σε 24ωρη βάση. Ειδικά για τα PostBox των σταθμών ΣΤΑΣΥ (Μετρό / ΗΣΑΠ) οι ώρες παραλαβής είναι:

Σταθμός Αττική, Μοναστηράκι, Καλλιθέα: Καθημερινά 05:00 πμ - 00:30 πμ,

Σταθμός Ομόνοια: Δευτέρα - Πέμπτη & Κυριακή 04.40 πμ - 01.00 πμ, Παρασκευή - Σάββατο 04.40 πμ- 01.30 πμ.

Οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω των ΕΛΤΑ PostBox λόγω της φύσης τους είναι τυποποιημένες και εμπίπτουν σε συγκεκριμένες προδιαγραφές (ως ακόλουθη περιγραφή / όροι και προϋποθέσεις) όσον αφορά στο είδος, στο μέγεθος, στο βάρος και στο πλήθος των αποστολών που μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα συγκεκριμένα σημεία.

Τα ΕΛΤΑ δύναται να παρέχουν το νέο αυτό τρόπο επίδοσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα στα σημεία που βρίσκονται PostBox, για συγκεκριμένες / επιλεγμένες από αυτά υπηρεσίες ή σε περίπτωση που αναφέρεται ρητά σε ειδική σύμβαση.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ
  1. Ο χρήστης των υπηρεσιών της ΕΛΤΑ Α.Ε. αποδέχεται και επιτρέπει στην ΕΛΤΑ Α.Ε. τη χρήση του αριθμού κινητού τηλεφώνου του για την αποστολή πληροφοριών που αφορούν στην παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου και την ενημέρωσή του για την πορεία της αποστολής του.
  2. Αντί υπογραφής στην παράδοση του αντικειμένου, η πιστοποίηση της παράδοσης της αποστολής στον χρήστη - Παραλήπτη θα γίνεται με χρήση του κωδικού ασφαλείας (PIN) που θα σταλεί στο κινητό του. Η χρήση του κωδικού PIN επέχει τη θέση της υπογραφής του Παραλήπτη της αποστολής καθώς και απόδειξη παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου. Το PIN θα είναι γνωστό μόνο στον Παραλήπτη. Ο Παραλήπτης φέρει την ευθύνη να μην αποκαλύψει το PIN και τον αριθμό της αποστολής σε τρίτους, καθώς στην περίπτωση που το κάνει, η χρήση τους από τρίτο αποδέχεται ότι θα είναι για λογαριασμό του.
  3. Κλειδί ταυτοποίησης του χρήστη - Παραλήπτη είναι πάντοτε, και μόνο, το κινητό τηλέφωνό του (σε συνδυασμό με το PIN), οπότε η ορθότητά του είναι καίριας σημασίας για τη σωστή παράδοση του αντικειμένου. Η σωστή μεταφορά των στοιχείων αυτών στην ΕΛΤΑ Α.Ε. είναι ευθύνη του Αποστολέα.
  4. Λόγω της φύσης της (χρόνοι-διαθεσιμότητα), η υπηρεσία δεν αφορά επείγουσες αποστολές με ευαίσθητα ή / και ευπαθή προϊόντα.
  5. Ο χρόνος παράδοσης στο σημείο ΕΛΤΑ PostBox αναμένεται να είναι σύμφωνα με τους προβλεπόμενους χρόνους, που ενδέχεται να προσαυξηθούν ανάλογα με την διαθεσιμότητα των θυρίδων του εν λόγω σημείου, όταν η παράδοση γίνεται σε αυτοματοποιημένα μηχανήματα παράδοσης αντικειμένων (ΕΛΤΑ PostBox).
  6. Ο μέγιστος χρόνος παραμονής των αντικειμένων, από την άφιξή τους στα σημεία ΕΛΤΑ PostBox, ανέρχεται σε 48 ώρες. Μετά το πέρας αυτών, το αντικείμενο θα προωθείται στο πλησιέστερο Ταχυδρομικό Κατάστημα της ΕΛΤΑ Α.Ε. Ο Παραλήπτης θα ενημερώνεται από την ΕΛΤΑ Α.Ε. με μηνύματα (SMS / Viber) τόσο για την απόσυρση του αντικειμένου από το ΕΛΤΑ PostBox, όσο και για τη διαθεσιμότητά του στο κατάστημα ΕΛΤΑ, όπου το αντικείμενο θα παραμένει (για παραλαβή από τον παραλήπτη) για άλλες 7 έως 20 ημέρες, ανάλογα με τους χρόνους που προβλέπονται σύμφωνα με την υπηρεσία, με την οποία έχει αποσταλεί.

Οι μέγιστες επιτρεπόμενες διαστάσεις των προς παράδοση αντικειμένων θα είναι Μήκος 620mm x Πλάτος 360mm x Ύψος 600mm και βάρος έως 20 κιλά. Η παρακολούθηση των αποστολών γίνεται σε όλα τα στάδια διακίνησης (Track and Trace) της ΕΛΤΑ Α.Ε.

  • Τυχόν τεχνικό πρόβλημα εκτός των ωρών λειτουργίας της ΕΛΤΑ Α.Ε. στα σημεία ΕΛΤΑ PostBox ενδέχεται να τροποποιήσει αντίστοιχα τον χρόνο παράδοσης των προς παράδοση αντικειμένων από τα σημεία αυτά. Σε κάθε περίπτωση ο Παραλήπτης ενημερώνεται με SMS / Viber για τις ημέρες και ώρες παραλαβής από το PostBox.

  • Ειδικότερη ενημέρωση σχετικά με τις ώρες λειτουργίας του εκάστοτε καταστήματος ΕΛΤΑ επικοινωνείται στην ιστοσελίδα www.elta.gr ή/και στο τοπικό κατάστημα.

  • Εν γένει, στην παρούσα υπηρεσία δεν πραγματοποιείται πιστοποίηση της ταυτότητας του παραλήπτη της αποστολής και λαμβάνεται το επίθετο/όνομα του παραλαμβάνοντος κατά δήλωση του.

2. ΑΠΟΣΤΟΛΗ
2.1.  ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΑΠΟ E-SHOP

Προϋπόθεση για τη δυνατότητα επίδοσης – παραλαβής από τα ΕΛΤΑ PostBox είναι ο Αποστολέας να έχει προετοιμάσει τα αποδεικτικά / vouchers κάνοντας χρήση μιας από τις διαθέσιμες μηχανογραφικές εφαρμογές της ΕΛΤΑ Α.Ε. (ΣΥΔΕΛΤΑ ΕΡΜΗΣ) και να έχει αποδεχτεί τους όρους της επιλεγμένης υπηρεσίας.

Η υπηρεσία παράδοσης αποστολής σε σημείο ΕΛΤΑ PostBox περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
  • Ο ιδιοκτήτης ενός E-Shop που προσφέρει αυτή την δυνατότητα, μπορεί κατά την προετοιμασία των αντικειμένων μέσω του συστήματος «ΕΡΜΗΣ» να δηλώσει παράδοση αντικειμένων σε ΕΛΤΑ PostBox.
  • Με την παράδοση της αποστολής στο σημείο ΕΛΤΑ PostBox, η ΕΛΤΑ Α.Ε. προωθεί αυτόματα στον παραλήπτη σχετική ηλεκτρονική ενημέρωση (SMS / Viber) με τον αριθμό της αποστολής, με τον μοναδικό κωδικό ασφαλείας PIN, το γεωγραφικό στίγμα του σημείου παραλαβής καθώς και τον χρόνο παραμονής του αντικειμένου στο εν λόγω σημείο.
  • Ο Παραλήπτης επισκέπτεται το σημείο ΕΛΤΑ PostBox και με την χρήση του PIN παραλαμβάνει το αντικείμενό του.

Ο πελάτης Αποστολέας είναι υπεύθυνος:

  • Για τον αποκλεισμό από τη νέα υπηρεσία των προϊόντων εκείνων των οποίων το είδος, οι διαστάσεις και το βάρος, αφού συσκευαστούν, δεν είναι σύμφωνα με τους περιορισμούς είδους, μεγέθους και βάρους που αναφέρονται στον Κατάλογο Απαγορευμένων Αντικειμένων.
  • Για την ενημέρωση του πελάτη Παραλήπτη αναφορικά με τους όρους χρήσης της υπηρεσίας.

Ο πελάτης Αποστολέας αποδέχεται ρητά τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης για τα ΕΛΤΑ PostBox όπως αυτές περιγράφονται στο παρόν για τον επιτρεπτό χρόνο παραμονής της αποστολής στο σημείο ΕΛΤΑ PostBox.

Ο πελάτης Παραλήπτης, κατά την διαδικασία καταχώρησης της ηλεκτρονικής παραγγελίας και πριν την ολοκλήρωσή της, θα πρέπει να ενημερώνεται πλήρως από το ηλεκτρονικό κατάστημα για τους όρους χρήσης της υπηρεσίας, καθώς και για την επιπλέον χρέωση της υπηρεσίας (αν ισχύει) και για τον επιτρεπτό χρόνο παραμονής του αντικειμένου στο σημείο ΕΛΤΑ PostBox.

Ο πελάτης Παραλήπτης αποδέχεται ρητά τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης των ΕΛΤΑ PostBox όπως αυτές περιγράφονται στο παρόν. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η παραγγελία του με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να αποδέχεται και να επιτρέπει στην ΕΛΤΑ A.E. την χρήση του κινητού του τηλεφώνου για την αποστολή των κωδικών ασφαλείας που αφορούν στην παραλαβή του αντικειμένου και στην ενημέρωσή του για την πορεία της αποστολής.

Σε περίπτωση που κάποια αποστολή υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο βάρους και διαστάσεων, θα μεταφέρεται στο κατάστημα ΕΛΤΑ προς παράδοση και θα ακολουθεί αντίστοιχη ενημέρωση του παραλήπτη με μήνυμα (SMS / Viber).

2.2.  ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ & ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΑ (ΙΔΙΩΤΕΣ)

Ο Αποστολέας εγγυάται ότι: α) στην υπό διεκπεραίωση αποστολή έχουν καταγραφεί σωστά στο ταχυδρομικό αντικείμενο τα απαιτούμενα στοιχεία αποστολής του αποστολέα και του παραλήπτη, β) το ταχυδρομικό αντικείμενο έχει συσκευασθεί  σωστά, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής μεταφορά του, γ) θα προκαταβάλλει όλες τις χρεώσεις μεταφοράς των ταχυδρομικών αντικειμένων που αντιστοιχούν στις παρεχόμενες υπηρεσίες, δ) το ταχυδρομικό αντικείμενο πληροί τους όρους και προϋποθέσεις του παρόντος. 

Η επίδοση μέσω των ΕΛΤΑ PostBox δεν συνεπάγεται επιπλέον χρεώσεις για τον αποστολέα και τον παραλήπτη.

Η ΕΛΤΑ Α.Ε. δεν δύναται να γνωρίζει το περιεχόμενο των αποστολών και ο Αποστολέας οφείλει να ελέγχει αν το ταχυδρομικό του αντικείμενο πληροί τους παρόντες όρους και προϋποθέσεις μεταφοράς, φέρει δε ο ίδιος την πλήρη ευθύνη για τις οιεσδήποτε τυχόν υπερβάσεις των ορίων αυτών, σε οποιαδήποτε περίπτωση απώλειας ή ζημιάς της αποστολής. Η ΕΛΤΑ Α.Ε. δικαιούται, αλλά δεν υποχρεούται να ελέγξει το περιεχόμενο της αποστολής την οποία αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει, καθώς και να μην παραλάβει προς διακίνηση ταχυδρομικό αντικείμενο, εφόσον ο Αποστολέας αρνηθεί την επιθεώρησή του από εκπρόσωπό της.

Η ΕΛΤΑ Α.Ε. επίσης δικαιούται, είτε κατά την παραλαβή είτε σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο μετά την παραλαβή της, να μην προχωρήσει σε διεκπεραίωση αποστολής, αν υπάρχουν ενδείξεις απαγορευμένου περιεχόμενου ή ανεπαρκή στοιχεία παραλήπτη, καθώς και εάν δεν έχει υποβληθεί τελωνειακή δήλωση όταν αυτή απαιτείται από τους εφαρμοστέους τελωνειακούς κανονισμούς ή/και η αποστολή δεν συνοδεύεται από τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά που προβλέπονται από την νομοθεσία.

3. ΕΥΘΥΝΗ ΕΛΤΑ Α.Ε. – ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Όσον αφορά στην καταβολή αποζημίωσης για πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών επιστολικού και δεμάτων ΕΛΤΑ προς τον χρήστη ισχύουν τα όσα ρητά ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις των ΕΛΤΑ (όπως αναφέρονται και στον Χάρτη Υποχρεώσεων του Καταναλωτή (ΧΥΚ).

Ο χρήστης αποδέχεται ανεπιφύλακτα ότι:

  • Ισχύουν τα οριζόμενα ποσά αποζημίωσης όπως αναφέρονται στον Χάρτη Υποχρεώσεων Καταναλωτή και στον ισχύοντα τιμοκατάλογο ΕΛΤΑ για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες επιστολικού και δεμάτων ΕΛΤΑ.
  • Από τη στιγμή της χρήσης του PΙΝ για το άνοιγμα του PostBox, η ΕΛΤΑ Α.Ε., σε καμία περίπτωση δε φέρει περαιτέρω ή άλλη ευθύνη για κανενός είδους απώλεια ή ζημία όπως και να προέρχονται (συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά κάθε είδους θετικών ή αποθετικών ζημιών, διαφυγόντων κερδών, ηθικής βλάβης κλπ).

Κατά τα λοιπά ισχύουν τα όσα αναφέρονται στους όρους χρήσης των υπηρεσιών επιστολικού και δεμάτων ΕΛΤΑ και τα όσα αφορούν στους Κανονισμούς Διακίνησης των Ταχυδρομικών αντικειμένων.